zoekenresultaten filteren

PARK(ing) Day

schaal: 
internationaal
kosten: 
€ (< 5000)
looptijd: 
> 1 jaar
frequentie: 
jaarlijks

PARK(ing) Day

beschrijving: 
PARK(ing) Day is een jaarlijks terugkomend, open-source, wereldwijd evenement waar burgers, kunstenaars en activisten samen tijdelijk parkeerplaatsen veranderen in "PARK (ing)" plaatsen: tijdelijke openbare ruimtes. Het project begon in 2005 toen in het centrum van San Francisco Rebar, een kunst en design studio in San Francisco, een parkeerplaats in een tijdelijke openbaar park veranderde. Sinds 2005 is PARK(ing) Day uitgegroeid tot een wereldwijde beweging, waarbij organisaties en individuenten, onafhankelijk van Rebar maar aan de hand van een vaste set van richtlijnen, nieuwe vormen van tijdelijke publieke ruimte in stedelijke contex creëren.

gelegenheid
motief
middelen
categorie:
categorie (meest toepasselijk): 
Evenementen & Markten
categorie (overige, max. 3): 
Energie & Milieu
Groenvoorziening & Beheer
Kunst & Cultuur

tags:

motief: 

De missie van het PARK(ing) Day is om aandacht te vragen voor de noodzaak van een meer open ruimte in de stedelijke omgeving. Dit om een kritische discussie over hoe de publieke ruimte wordt gecreëerd en toegewezen te genereren en om de kwaliteit van de stedelijke leefomgeving te verbeteren.

Er zijn geen suggesties aan deze bouwsteen toegevoegd.

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
upload een voorbeeld afbeelding van deze bouwsteen
Files must be less than 3 MB.
Allowed file types: png gif jpg jpeg.

Smart Parking-concept

schaal: 
nationaal
kosten: 
onbekend
looptijd: 
nvt.
frequentie: 
nvt.

Smart Parking-concept

beschrijving: 
Het ‘Slim Parkeren'-concept van Vialis en Nedap maakt het vinden van een vrije parkeerplek in steden makkelijker (verbetering verkeersstromen) en vermindert tegelijkertijd het zoekverkeer. Vialis koppelt haar ViValdi-systeem voor dynamisch verkeersmanagement aan het SENSIT-systeem voor draadloze voertuigdetectie van Nedap. Uiteindelijk worden automobilisten tot op straatniveau geïnformeerd waar zij lege plekken kunnen vinden. De informatie kan door in-car systemen aan de automobilist worden doorgegeven. Handig voor de zoekende automobilist, efficiënt voor de exploitant van de parkeerlocaties, die hierdoor in staat is de beschikbare parkeercapaciteit beter te benutten, wat uiteindelijk zal leiden tot minder zoekverkeer, een efficiënter gebruik van parkeercapaciteit en vermindering van CO2-uitstoot en fijnstof.

gelegenheid
motief
middelen
categorie:
categorie (meest toepasselijk): 
Vervoer & Mobiliteit
categorie (overige, max. 3): 
Energie & Milieu
Regelingen & Financieën

tags:

Er zijn geen suggesties aan deze bouwsteen toegevoegd.

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
upload een voorbeeld afbeelding van deze bouwsteen
Files must be less than 3 MB.
Allowed file types: png gif jpg jpeg.

Maximaal 10 minuten parkeren voor touringcars

schaal: 
straat
kosten: 
€ (< 5000)
looptijd: 
> 1 jaar
frequentie: 
doorlopend

Maximaal 10 minuten parkeren voor touringcars

beschrijving: 
Op initiatief van de buurt heeft stadsdeel Centrum naast de touringcarhalte in de Spuistraat een elektronisch bord geplaatst om overlast door Touringcars te verminderen.

gelegenheid
motief
middelen
categorie:
categorie (meest toepasselijk): 
Vervoer & Mobiliteit
categorie (overige, max. 3): 
Preventie & Veiligheid
Regelingen & Financieën

tags:

Er zijn geen suggesties aan deze bouwsteen toegevoegd.

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
upload een voorbeeld afbeelding van deze bouwsteen
Files must be less than 3 MB.
Allowed file types: png gif jpg jpeg.

vul het vragenfilter in ...



Vul het vragenfilter in op de Buurtprognose webpagina om uw te selecteren:


Bouwstenen worden gekoppeld aan de buurtmilieus en zo wordt het mogelijk om snel te beoordelen welke bouwstenen op welke situaties/buurtmilieus van toepassing zijn. Daarmee is het een communicatiemiddel tussen verschillende partijen die gebruik maken van de methodiek.

Bouwstenen voor Leefbare Wijken

Bouwstenen voor Leefbare Wijken is een instrument voor het verbeteren van de leefbaarheid, geschikt voor elke buurt, wijk, dorp, stad en zelfs regio.

Project in samenwerking met Provincie Noord-Brabant, NHTV, NIEUWBRUUT, Bewonersstichting Theresia, Bewonersplatform Kortendijk en Wijkraad Brabantpark.

Voor meer informatie over Bouwstenen Leefbare Wijken (BLW), lees het eindrapport hier.

ontwerp

Manetta Berends

ontwikkeling Bouwstenen Index

Gijs de Heij, Manetta Berends